close
Bez kategorii

Obejrzyjcie 130-letnią ewolucję logo firmy Coca-Cola.

Logo Coca-Cola jest ikoną bycia powszechnie rozpoznawalnym. Jednak można się zdziwić, że słynny na całym świecie styl marki i forma fali nie zawsze wyglądały dokładnie tak, jak teraz.

Ta linia czasowa wyjaśnia niektóre zmiany, jakie zaszły w wyglądzie opakowań od czasu pierwszego nalania Coca-Coli ponad 130 lat temu.

1886 – Co to za określenie?

8 maja 1886 r. dr John S Pemberton opracował recepturę, ale to jego księgowy wymyślił nazwę “Coca-Cola®”. Frank M. Robinson, zasugerował, że “te dwa C będą dobrze wyglądać w reklamie”.

W ten sposób Robinson zaprojektował również słynne obecnie na całym świecie logo Coca-Coli.

Chciał, aby jego nazwa dla nowego produktu miała swój własny, skuteczny i wyrazisty styl. Eksperymentował z misternym pismem opartym na stylu spencerskim, charakterystyczną dla tamtych czasów formą pisma. Po konsultacjach pozostali pracownicy firmy Pemberton zaaprobowali go jednomyślnie.

Nakreślony płynnym pismem ręcznym, rozbudowany tekst Robinsona był bardzo “na czasie” i pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków towarowych na świecie.

Lata 1887-1890 – Wprowadzenie znaku towarowego

W dniu 31 stycznia 1893 roku logo zostało zarejestrowane w Urzędzie Patentowym Stanów Zjednoczonych. Słowa “znak towarowy” są napisane na ogonie “C” w Coca.

1890-1891 – Dodatkowe zawirowania

Tylko przez rok logo Coli nabiera drastycznego, zawrotnego wyglądu.

1941-1960 – Regulacja ogonka

Słowa “Trademark Registered” wychodzą z ogona “C”. Znak towarowy jest umieszczony pod logo, a nie wewnątrz niego.

1941-1960 – Regulacja ogonka

Słowa “Trademark Registered” wychodzą z ogona “C”. Znak towarowy jest umieszczony pod logo, a nie wewnątrz niego.

19 listopada 1947 r. w Australii zostaje zarejestrowany nowoczesny napis w stylu spencerskim, jaki znamy dzisiaj.

1947-1960 – Czerwony dysk Coca-Cola

Od 1947 r. do reklamowania Coca-Coli używa się czerwonego krążka lub znaku “guzika”. Mocny obraz graficzny kształtu krążka, stał się kamieniem węgielnym dla oznakowania zewnętrznego. W 1948 r. rozpoczęto zawieszanie krążków w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej jako reklama i dekoracja.

Lata 1958-1960 – Kształt rybny

W tym okresie pojawia się napis umieszczony wewnątrz formy Arciform, która wygląda jak łuk. Arcyformalny znak (lepiej znany jako znak “Rybiego ogona”) został odsłonięty w 1958 roku. W ciągu roku projekt ten został wykorzystany w druku, etykietach, komiksach i w automatach sprzedających.

1969 – Biała fala

Odsłonięto logo Arden Square. W czerwonym pudełku napis Coca-Cola jest podkreślony białą “falą” lub “Dynamic Ribbon Device”. Jest ono używane do dziś.

1982 – Diet Coke®

W latach 80. XX wieku pojawiły się pamiętne hasła, takie jak “Coke is It!”, a w 1982 roku wprowadzono Diet Coke — pierwsze rozszerzenie marki Coca-Cola.

Słynne logo zostało zmienione na czcionkę slab-serif. A oryginalny projekt logo Diet Coke zawierał pogrubione czerwone litery na białym tle.

2003 – Wzmocnienie marki

Wraz z wprowadzeniem kampanii “Coca-Coli”… Real”, biała fala została wzbogacona o żółty kolor i kilka bąbelków.

2007 – Klasyczny design

Zmieniając poprzedni projekt, zastosowano proste i odważne podejście z wykorzystaniem jednej białej wstęgi.

2011 – 125 lat szczęścia

Urodzinowe logo firmy Coca-Cola na 125-lecie to bąbelki pękające z kształtu butelki — świętowanie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.

2013-2014 – Twoje imię, w tej klasycznej czcionce

Kampania Share a Coke zamieniła logo Coca-Coli na Twoje imię.

Pierwotnie pomysł został stworzony z imionami wydrukowanymi w tradycyjnym spencerowskim skrypcie “Coca-Cola”. Jednak ze względu na kwestie związane ze znakiem towarowym powstał zupełnie nowy krój pisma inspirowany logo “Coca-Cola”.

2016 – “Taste the Feeling”

Biorąc to, co najlepsze z obu światów, kampania “Taste the Feeling” wprowadziła w życie strategię Coca-Colas One Brand, łącząc starą z nową.

Zamiast oglądać różne opakowania Coca-Coli Classic, Coli Dietetycznej i Coli Bez Cukru, wszystkie smaki połączono pod klasycznym projektem logo Red Disc.

Najnowsza odsłona projektu logo Coca-Cola ma na celu podkreślenie, że wszystkie smaki należą do rodziny Coca-Cola.

Zostaw komentarz