close
Jedzenie

Ile kalorii ma jajko gotowane na twardo i na miękko

W dzisiejszych czasach mnóstwo słyszymy na temat zdrowego odżywiania, prawda? Jest to w głównej mierze zasługa internetu, gdyż dzięki social mediom społeczeństwo zaczyna być bardziej świadome i stawia korzystnie na innowacyjne pomysły. Produkcja żywności odbywa się na skale masową i ciężko będzie tam znaleźć wartościowe składniki odżywcze, takie jak witaminy i minerały. Oczywiście najlepsze produkty będzie posiadał rolnik, który dokładnie wie czym karmi swoje zwierzęta. Jajka pozyskiwane z ekologicznych upraw będą bardziej “żółte”, a ich smak będzie zdecydowanie bardziej wyrazisty. Dochodzą do tego wcześniej opisane składniki odżywcze, które jak wiadomo pozytywnie wpływają na rozwój naszego organizmu. Dostarczanie witamin z pożywienia jest istotnym elementem każdej diety. Bez tego zachorowalność na różne choroby zwiększy się, a Ty odczujesz zmiany w swoim samopoczuciu. Złe odżywianie równa się braku energii i chęci do życia.

Jajko – zdrowe kalorie?

Należy wspomnieć przede wszystkim, że jajka tracą swoje wartości podczas obróbki termicznej. Oznacza to, że ten produkt smażony w wysokich temperaturach będzie miał dużo mniej składników odżywczych niż gdyby było ugotowane we wrzącej wodzie. Jajka gotowane w stu gramach dostarczają organizmowi około stu pięćdziesięciu kalorii. Wielkości tego produktu są różne. Wszystko zależy od nas. Oczywiście powinniśmy uważać na jajka kupowane w sklepach, gdyż są one często nafaszerowane różnymi chemikaliami. Wynika to z tego, że kury, które produkują tą żywność jedzą przetworzone i nienaturalne pasze. Gdy, jednak zdecydujesz się na uszykowanie sobie śniadania składającego się z jajek, to powinieneś pamiętać, że w jajkach na miękko jest najwięcej witamin, gdyż gotują się one bardzo szybko i nie zachodzą tam negatywne procesy wytrącające składniki odżywcze.

Jajka – zły cholesterol?

Kiedyś krążyły badania w internecie, że jajka posiadają zły cholesterol i należy je ograniczać. Oczywiście trzeba podchodzić rozsądnie do tematów żywieniowych, gdyż wszystko w nadmiarze szkodzi. Jajka posiadają najwyższy indeks biologiczny, bo aż dziewięćdziesiąt procent. Oznacza to, że składniki znajdujące się w jajku są przyswajane przez nasz organizm bardzo dobrze. Jednak trzeba pamiętać, że wywołują one również skutki alergiczne i trzeba uważać. Codzienne nadmierne stosowanie jajek może przyczynić się do powstania nietolerancji pokarmowych, które jak wiadomo objawiają się wysypkami, wzdęciami, degradacją układu pokarmowego i źle wpływają na naszą florę jelitową.

Źródło
https://www.planetafit.pl/ile-kalorii-ma-jajko-gotowane-na-twardo-i-na-miekko/

Zostaw komentarz