close

Zdrowie i uroda

Zdrowie i uroda

Dlaczego nie należy ignorować zawrotów i bólów głowy?

Ponad 15% dorosłych doświadcza codziennie bólów głowy, a zdumiewające 90% twierdzi, że przynajmniej raz w tygodniu zapada w zawroty głowy. Dla większości ludzi nie jest to zaskoczeniem, ponieważ obciążenia codziennego życia wydają się kraść tak bardzo potrzebne przestoje i odpoczynek. Jednak dbałość o zdrowie mózgu jest ważniejsza niż można sobie wyobrazić, co więcej, ignorowanie tych pozornie nieszkodliwych objawów może prowadzić do poważnych komplikacji, takich jak udar mózgu. Tak więc, jak można rozróżnić, czy masz udar mózgu, czy po prostu doświadczasz rutynowego bólu głowy.

Identyfikacja objawów udaru.

  • Na początku można odczuwać silny ból w określonej części mózgu
  • Mowa niewyraźna
  • Słabość w ramionach
  • Paraliż twarzy

Te oznaki to udar mózgu i czas na podjęcie działań. W tym okresie czas ma kluczowe znaczenie, im szybciej można uzyskać pomoc medyczną, tym mniejsze są szanse na trwałe uszkodzenie mózgu.

Co zrobić z częstymi bólami głowy?

Czy wiesz, że czaszka i tkanka mózgowa nie mogą być odpowiedzialne za bóle głowy, ponieważ nie mają zakończeń nerwowych, które rejestrują ból? Zamiast tego, to naczynia krwionośne w okolicy szyi, kręgosłupa, mogą być przyczyną bólu. Kiedy ktoś regularnie doświadcza bólów głowy, czy to napięciowych czy skupionych bólów głowy, jedną z najlepszych rzeczy, jakie może zrobić, jest cofnięcie się do spokojnego pokoju, odnalezienie ciszy i odpoczynku. Picie wody i głębokie oddychanie również okazały się skuteczne, ponieważ dostarczają krwi świeżego tlenu potrzebnego do prawidłowego funkcjonowania mózgu.

Ponadto, zgodnie z najnowszymi odkryciami, masaż szyi może również zmniejszyć nasilenie bólu głowy, ponieważ stymuluje przepływ krwi. W połączeniu z niewielką ilością kofeiny ból powinien ustąpić w ciągu kilku minut. Jeśli jednak tak się nie stanie, przydatny będzie ibuprofen lub aspiryna, ale pamiętając o tym, że lekarstwa powinny być ostatnią deską ratunku.

Co zrobić z utratą pamięci?


Zapominanie o wizycie raz na jakiś czas lub prowadzenie sprawdzianu jest częstym zjawiskiem, które nie powinno budzić niepokoju, zwłaszcza jeśli masz do czynienia z 20 rzeczami na raz. Bardziej niepokojącym scenariuszem jest sytuacja, w której codziennie dochodzi do utraty pamięci lub gdy dana osoba nie może przypomnieć sobie ważnych długoterminowych wspomnień. Aby poprawić zdrowie mózgu, osoby w wieku 18 lat polegają na suplementach dla lepszej funkcji mózgu. Suplementy te nie tylko poprawiają koncentrację, ale również dostarczają energii potrzebnej do wykonywania codziennych zadań.

Suplementy w połączeniu ze zdrową dietą również przyczyniają się do zdrowia mózgu i pomogą lepiej się skupić. Pokarmy takie jak łosoś, orzechy i awokado są bogate w kwasy tłuszczowe Omega 3, co znacznie przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania mózgu.

Ignorowanie bólów głowy nie jest rozwiązaniem długoterminowym. Nawet jeśli czasami mogą odchodzić na własną rękę, ważne jest, aby zająć się nimi właściwie i podjąć działania, zwłaszcza jeśli występują częściej niż raz w tygodniu. Rozważ symptomy, przeanalizuj rodzaj odczuwanego bólu i dokonaj odpowiednich zmian, które poprawią Twoje zdrowie mózgu.

czytaj więcej
Zdrowie i uroda

10 najlepszych produktów spożywczych dla poprawy zdrowia jamy ustnej.

Jeśli chodzi o dbałość o zęby, są duże szanse, że słyszałeś, że cukier jest szkodliwy dla zdrowia jamy ustnej.

W rzeczywistości bakterie w jamie ustnej zamieniają węglowodany i cukry w kwasy. Będą one następnie atakować szkliwo zębów, co rozpoczyna proces próchnicy. Być może myślisz, że nie ma naprawdę nic, co mógłbyś jeść, co nie zniszczy Twoich zębów. Istnieją jednak pewne pokarmy, które mogą faktycznie poprawić zdrowie jamy ustnej. Pokarmy te znane są również z redukcji ubytków w jamie ustnej. Oto 10 pokarmów, które powinny być częścią regularnej diety w celu poprawy zdrowia jamy ustnej.

1. Ser.

Ser zawiera dużą ilość wapnia i fosforanu. Oba te składniki pomagają neutralizować kwas znajdujący się w jamie ustnej. Pomaga to zabić bakterie, które z kolei niszczą szkliwo zębów. Jedzenie sera może faktycznie pomóc chronić jamę ustną przed chorobami dziąseł i zapobiegać powstawaniu ubytków.

2. Kiwi.

Wiele owoców zawiera dużą ilość witaminy C.

Witamina C jest bardzo ważna dla zdrowia tkanki dziąseł. Jeśli jednak szukasz szybkiej porcji witaminy C, kiwi są odpowiedzią na to pytanie, ponieważ zawierają bardzo dużą ilość tej ważnej witaminy. Jeśli nie masz wystarczającej ilości witaminy C, kolagen w dziąsłach zacznie się rozpadać. Spowoduje to, że dziąsła staną się miękkie, czyniąc je bardziej podatnymi na bakterie, które powodują choroby przyzębia.

3. Herbata.

Zielona i czarna herbata może nie być czymś, o czym myślisz, jeśli chodzi o zdrowie jamy ustnej. Jest to prawdopodobne, ponieważ herbaty są znane z barwienia zębów. Jednak zarówno zielona jak i czarna herbata zawierają polifenole. Pomagają one spowolnić rozwój bakterii, które są związane z chorobami dziąseł i ubytków.

4. Seler naciowy.

Żucie selera powoduje wydzielanie śliny. Ślina neutralizuje bakterie w jamie ustnej, które powodują ubytki. Seler jest również pokarmem ściernym, który masuje dziąsła i pomaga oczyścić zęby.

5. Cebula.

Cebula posiada naturalne związki antybakteryjne. Dzięki temu są doskonałym pożywieniem dla zdrowia jamy ustnej. Cebule najlepiej sprawdzają się, gdy nie są gotowane i spożywane w stanie świeżym.

6. Nasiona sezamu.

Nasiona sezamu zawierają dużą ilość wapnia, który pomaga zachować kość wokół dziąseł i zębów. Ponadto, podczas tworzenia szkliwa zębów, nasiona sezamu pomagają również odciąć płytkę nazębną.

7. Rodzynki.

Rodzynki stanowią świetną przekąskę, gdy masz ochotę na coś słodkiego. Zawierają substancje fitochemiczne, takie jak kwas oleanolowy, który pomaga powstrzymać dwa rodzaje bakterii w jamie ustnej, zapobiegając chorobom dziąseł i próchnicy zębów.

8. Słodkie ziemniaki.

Oprócz dyni, brokułów i marchwi, słodkie ziemniaki zawierają dużą ilość witaminy A. Witamina A jest ważna dla tworzenia szkliwa zębów, a także wspomaga gojenie tkanek dziąseł.

9. Grzyby Shiitake.

Ten rodzaj grzybów zawiera lentinan. Lentinan jest naturalnie występującym cukrem, który pomaga zapobiegać tworzeniu się płytki nazębnej przez bakterie z jamy ustnej.

10. Woda.


Woda jest najlepszym sposobem na utrzymanie nawodnienia. Ponadto pomaga pozbyć się cząstek, które mogą utknąć w zębach. Woda pomaga stymulować produkcję śliny, a także utrzymuje nawilżenie dziąseł. Jest to najlepszy rodzaj obrony przed bakteriami.

Powyższe pokarmy są dobre dla zapobiegania tworzeniu się płytki nazębnej i promowania dobrego stanu zdrowia jamy ustnej. Orzechy, owoce, warzywa i rośliny strączkowe są również doskonałe dla ogólnego zdrowia jamy ustnej.

czytaj więcej
Zdrowie i uroda

3 Sprawy do rozważenia przed zakupem sokowirówki.

Trend wyciskania soku rozpoczął się już w 1999 roku. Od tego czasu przemysł nadal się rozwija i obecnie jest wart ponad 3,2 miliarda dolarów. Jeśli jesteś gotowy do wypróbowania soku dla siebie, to jedną z pierwszych rzeczy, które musisz zrobić, jest znalezienie najlepszej sokowirówki.

Przy tak wielu opcjach, może to być nieco mylące. Jednak te wskazówki, mogą pomóc Ci znaleźć sokowirówkę, która najlepiej spełni Twoje oczekiwania i potrzeby.

Ile czasu chcesz poświęcić na wyciskanie soków?

Jest to prawdopodobnie pytanie, którego nie będziesz sobie zadać – dopóki nie zorientujesz się, ile czasu rzeczywiście spędzasz dzień po dniu na wyciskaniu soku. Prawda jest taka, że wyciskanie soku jest niezwykle czasochłonne i jest to coś, co należy rozważyć przed zakupem sokowirówki.

Jeśli nie masz więcej niż 15 minut na przygotowanie soku i sprzątanie, najlepiej wybrać sokowirówkę odśrodkową lub ręczną. Działają one szybko i są łatwe do czyszczenia. Nie są to jednak jedyne dostępne opcje.

Jeśli chcesz sokowirówkę, która jest łatwa w czyszczeniu i szybka, wybierz taką, która nie wykorzystuje ciepła. Jeśli masz więcej czasu na sok, około pół godziny, wtedy prasa jest dobrym rozwiązaniem.

Zapewni ona najwyższej jakości sok.

Co planujesz zrobić, aby wyprodukować sok?

Najlepsze sokowirówki będą w stanie wycisnąć wszystko. Sokowirówki z podwójną przekładnią, są szczególnie dobre do pracy z wszelkiego rodzaju warzywami i owocami. Ten typ sokowirówki wykorzystuje zestaw mocnych, podwójnych kół zębatych, które obracają się do wewnątrz i wzajemnie się zazębiają. To rozdrabnia wszystkie produkty, które przychodzą pomiędzy nimi w miąższ. Jeszcze lepsze jest to, że ten typ sokowirówki poradzi sobie nawet z najbardziej wymagającymi częściami różnych produktów w tym z pestkami arbuza i nasionami guawy.

Jeśli nie planujesz wyciskania soku z wszystkiego, to zakup tej potężnej sokowirówki może być nieco przesadny. Przed zakupem sokowirówki dobrze jest określić rodzaj soku, który chcesz wyprodukować. Czy planujesz sok głównie z owoców miękkich? Jeśli tak, rozważ użycie blendera, a nie sokowirówki – są one bardziej przystępne cenowo i dają takie same efekty.

Czy zdecydowałeś się przejść do trendu zielonego soku?

Chcesz wycisnąć sok z warzyw liściastych? Jeśli tak, będziesz potrzebował sokowirówki ręcznej. Decydując o tym, co będziesz produkować, bardzo ważne jest, kiedy decydujesz się na zakup sokowirówki.

Kiedy pijesz sok, który robisz?


Choć może się to wydawać głupim pytaniem, to jest to bardzo ważne, jeśli chodzi o ustalenie, który sokownik chcesz kupić. Nie wszystkie sokowirówki są jednakowe – zwłaszcza jeśli chodzi o to, jak dobrze są w stanie zachować składniki odżywcze obecne w świeżych produktach.

W większości przypadków sokowirówki odśrodkowe wytwarzają trochę tarcia i ciepła podczas wyciskania soku, co może powodować utlenianie podczas procesu wyciskania. Może to zagrozić świeżości soku. Sok z tego typu sokowirówki musi być spożywany od razu.

Jeśli chcesz mieć sok pod ręką i w magazynie, wybierz sokowirówkę ręczną. Są to zimne prasy wolnoobrotowe sokowirówki, które nie spowodują pogorszenia jakości soku pod wpływem ciepła. Soki te mogą być przechowywane do 48 godzin.

czytaj więcej
Zdrowie i uroda

Korzyści z joggingu, które sprawią, że będziesz chciał natychmiast założyć buty do biegania.

Każdy na świecie chce mieć zdrowe życie. Istnieje tak wiele sposobów na utrzymanie się w dobrej kondycji zdrowotnej. Pierwszym i najważniejszym sposobem zachowania zdrowia jest aktywność fizyczna. Jeśli ćwiczymy 2 godziny dziennie, to będzie to dobre dla naszego zdrowia. Nasze kości i mięśnie stają się wzmocnione poprzez ćwiczenia fizyczne. Możemy sprawić, że nasze ciało będzie w dobrej formie, wykonując ćwiczenia fizyczne. Istnieją różne rodzaje ćwiczeń, jednym z nich jest jogging. Jest mnóstwo korzyści płynących z joggingu. Można również jeździć na rowerze stacjonarnym w domu, co jest dobrą alternatywą dla joggingu

Teraz omówimy korzyści płynące z joggingu

Zdrowe serce

Wśród korzyści płynących z joggingu, zdrowie serca jest jedną z nich. Dobroczynne działanie na serce jest gwarantowane przez jogging. Jogging w dużym stopniu wpływa korzystnie na nasze zdrowie serca. Serce jest uważane za główny organ ciała. Za jego pośrednictwem odbywa się pompowanie krwi. Korzysta na tym cały układ sercowo-naczyniowy. Jeśli serce pracuje więcej, wtedy staje się silniejsze, a to dlatego, że jest to mięsień. Ryzyko zachorowań serca można zmniejszyć poprzez silne serce. Jogging umożliwia wzmocnienie naszego serca. Owoce takie jak owoce pomelo i owoce passiflory również dbają o Twoje serce.

Zdrowie mózgu

Mózg jest najważniejszą częścią naszego organizmu. Jest on niezbędny do utrzymania jego zdrowia. Jogging wpływa korzystnie na zdrowie naszego mózgu. Prowadzi to do powstawania nowych neuronów w naszym mózgu. Są to komórki mózgu. Lepsze zdolności uczenia się i pamięci są promowane dzięki zwiększeniu liczby neuronów. Jogging jest również pomocny w zwiększaniu neuroplastyczności, co oznacza zdolność do przyjmowania zmian takich jak ciąża. Zdolność poznawcza mózgu może być przez to zwiększona. Dla poprawy samopoczucia i zdolności motywacyjnych oraz innych korzyści psychologicznych uwalniają się nasze hormony, co jest przyspieszane przez jogging. Dlatego też, jeśli policzymy korzyści płynące z joggingu, to zdrowie mózgu jest jednym z nich.

Zdrowie mięśni

Zdrowie mięśni jest częścią korzyści płynących z joggingu. Jogging działa korzystnie na mięśnie, wzmacniając je. Mięsień, który jest ściśle związany z sercem, to przepona. Najwięcej korzyści dla przepony daje jogging. Układ oddechowy jest kontrolowany przez ten mięsień. Jest pomocny w oddzieleniu serca i płuc od jamy brzusznej. Jego skurcz jest pomocny w zasysaniu powietrza. Jogging umożliwia również rozciąganie mięśni. Dobre zdrowie mięśni zapewnia elastyczność ciała.

Poprawia układ odpornościowy

System immunologiczny naszego ciała ulega znacznej poprawie poprzez jogging. Jest to pomocne w uczynieniu naszego ciała silnym. Możemy chronić nasze ciało przed infekcjami takimi jak przeziębienie. Ta poprawa układu odpornościowego jest wynikiem zwiększonej siły fizycznej, którą zapewnia jogging. Nawet, możemy uzyskać ulgę w depresji, stresie i zmęczeniu poprzez ćwiczenie joggingu. Jogging przynosi korzyści naszemu systemowi odpornościowemu pod każdym względem. Jeśli uprawiamy jogging w nadmiarze, prowadzi to do osłabienia naszego układu odpornościowego. Dlatego poprawa układu odpornościowego jest częścią korzyści płynących z joggingu.

Utrata wagi

Jogging przynosi korzyści naszemu organizmowi poprzez utratę wagi. Uwzględnimy utratę wagi jako jedną z korzyści płynących z joggingu. Tak wielu ludzi nie uprawia joggingu dla utraty wagi. Jest to pomocne w spalaniu cholesterolu i tłuszczów. Do joggingu zaleca się noszenie dobrych butów. Preferowane jest bieganie po miękkich powierzchniach, takich jak trawy, aby uniknąć ucisku na kolana. Najlepszym rozwiązaniem dla schudnięcia jest jogging. Możemy zrzucić ciężar naszego ciała bez żadnych skutków ubocznych poprzez jogging. Okazuje się to być dobrodziejstwem dla kształtu naszego ciała.

Zdrowie psychiczne

Konieczne jest utrzymanie naszego zdrowia psychicznego, aby szczęśliwie spędzić nasze życie. Jogging jest najlepszym ćwiczeniem dla poprawy naszego poziomu energii i zdrowia psychicznego. Możemy uzyskać ulgę w depresji lub cierpieniu z jej powodu. Stres naszego ciała można zmniejszyć poprzez jogging. Jest to pomocne w zwiększaniu wytrzymałości.

Lepszy sen


Po joggingu jesteśmy zmęczeni i uwalniamy się od stresu i negatywnych myśli. W wyniku tego nasz sen ulega poprawie. Prawidłowy sen jest dobry dla naszej skóry. Jest pomocny w zapobieganiu zmarszczką i krostkom.
Tak więc, omówiliśmy korzyści płynące z joggingu w powyższym tekście. Jogging przynosi korzyści dla naszego zdrowia pod każdym względem. Powinniśmy uprawiać jogging we właściwy sposób, aby czerpać z niego korzyści i prowadzić zdrowe życie.

czytaj więcej